Potrebujete trénera? ZadajteVaše MESTO a vyberajte zo zoznamu

Zaraďte sa medzi tých najzdatnejších a vyskúšajte crossfit

Publikované 13.07.2017 Novinky

Crossfit je druh cvičenia, ktorý našiel vo svete obrovskú obľubu a za posledné roky si našiel množstvo fanúšikov aj na Slovensku. A koniec koncov právom. Zameriava sa totiž na komplexné funkčné pohyby vo veľmi vysokej intenzite, čo vám garantuje rýchle a neustále zvyšovanie výkonu. Ak si prečítate pozítíva, ktoré toto cvičenie prináša, určite sa rozhodnete zájsť si aspoň na skúšobnú hodinu, aby ste zistili, či je to druh pohybu, ktorý bude ten pravý pre vás. 

Desať vecí, ktoré rozvíja crossfit

Ak patríte k tým, ktorí nemajú špecifikovanú pohybovú schopnosť, a teda nie ste nútený sa sústrediť na jeden typ cvičení, je crossfit ako stvorený pre vás. Crossfit totiž rozvíja:

 

●      odolnosť srdcovo-cievneho systému,

●      odolnosť dýchacieho systému,

●      vytrvalosť,

●      sila,

●      kĺbová pohyblivosť,

●      výbušnosť,

●      rýchlosť,

●      koordinácia,

●      rovnováha,

●      presnosť.

 

Prečo vás crossfit neomrzí?

V prvom rade je dôležité poznamenať, že tento - ako aj všetky iné druhy športu - musíte milovať. Ak človek niečo robí len so zámerom, že musí schudnúť, existuje obrovská pravdepodobnosť, že sa vám to buď nepodarí, alebo kilá získate časom naspať. Ak sa dostanete do rúk skutočne kvalitnému crossfit trénerovi, hneď na prvej hodine vám povie, aby ste sa prestali stavať dennodenne na váhu. Sledujte svoju silu, výkonnosť, centimetre, spevnené telo a sebavedomú vzpriamenú chôdzu bez zhrbenia. Človek presa nemusí mať viditeľnú kopu svalov aj pod hrubou vrstvou oblečenia, aby dokázal podávať neskutočné výkony. Určite vás dokáže prekvapiť napríklad 50-kilová slečna, ktorá zrazu nad hlavu s ľahkosťou vyhodí činku, na ktorú sa iní pozerajú len z diaľky. A práve o tom je crossfit!

 

Aké cvičenia sa v crossfite využívajú?

 

●      silové cviky - drepy, čelné drepy, mŕtve ťahy, vzpieračské cviky a podobne,

●      gymnastické prvky - kliky, zhyby, kruhy, výskoky na lavičku,

●      aeróbne cviky - beh, švihadlo, šprinty.

 

Ste začiatočník? Vyhnite sa týmto chybám.

 

●      Nenáhlite sa. Veľa ľudí robí túto chybu. Precenia svoje schopnosti a chcú extrémne rýchlo prejsť na oveľa vyššie váhy a v nepomere zvyšujú tempo. Takéto ponáhľanie sa za výsledkom môže skončiť rôznymi zraneniami.

●      Nebuďte hneď odborníkom. Nie je hanba na čokoľvek sa spýtať. Sú pohyby, ktoré sú náročné na techniku a chce to čas. Práve na to máte trénerov. Spýtajte sa a nechajte si ukázať každý jeden pohyb. Využite čas trénera naplno, veď práve on je ten, ktorý vás motivuje a miluje svoju prácu.

●      Nezabúdajte na oddych. To platí pre každý druh športu. Akonáhle začnete niečo preháňať, môže sa stať, že to bude mať presne opačný účinok, ako by ste čakali.

●      Neporovnávajte sa a nepretekajte sa. Uvedomte si, že cvičenie robíte pre seba.

Ako to funguje?

1. Etreneri.sk fungujú vo väčšine veľkých slovenských miest. Zadajte vaše mesto do vyhľadávacieho poľa.

2. Listujte prezerajte a hľadajte trénera, ktorý spĺňa vaše požiadavky.

3. Vybrali ste si? Teraz stačí trénera kontaktovať a dohodnúť si s ním cenu a prvé stretnutie.

4. Za dohodnuté tréningy platíte priamo trénerovi Vami dohodnutú sumu. My si žiadnu províziu neúčtujeme.

5. Trénerov môžete kontaktovať pomocou mobilného tel. čísla, alebo správou našou vnútornou poštou.